woensdag 15 juni 2011

Tja, dat kan natuurlijk ook...

De lezing kwam aan, dat voelde ik wel. Thema: Ruimte voor verdriet, omgaan met heftige situaties in de klas. Na afloop kwamen veel mensen met me praten. Ik zag haar staan, schoorvoetend. Telkens iets dichterbij komend, dan weer wat naar achteren gaand. Ze wachtte tot iedereen weg was. Terwijl ik mijn laptop ontkoppelde en de boel op ging ruimen kwam ze dichterbij.
‘Ik heb gewacht tot iedereen weg was’, zei ze zacht ‘want ik wilde je graag wat vragen’. Ik stopte met opruimen en keek haar verwachtingsvol aan.
‘Waar heb je die schoenen gekocht, ik vind ze zo mooi!’
Tja, dat kan natuurlijk ook...

(c) Wilma van Esch

Wilma van Esch (1966)  is projectleider van het expertisecentrum E.G.O. Nederland, eindredacteur van het tijdschrift Egoscoop en voorzitter van het docentennetwerk Jonge Kind. Zij verzorgt lezingen, tweedaagses, studiereizen, trainingen en workshops voor leerkrachten,  schoolleiders en docenten HBO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten