zondag 1 juli 2012

CC?? Eh... nou nee!

Op een vroege zaterdagochtend was ik mijn mailbox aan het bijwerken, toen er een berichtje binnenkwam. Een mij onbekende collega was onlangs getrouwd en deelde vol enthousiasme haar foto’s met mij en nog tig andere collega’s. Kennelijk was ik niet de enige die zat te werken. Op dat moment ploinkte mijn mailbox-in- seintje onafgebroken.

‘Sorry, ik ken je niet, volgens mij verkeerd verzonden’.  Een behoorlijk groep mailontvangers stuurde de kersverse bruid een dergelijk berichtje met de reply-to-all-functie. Dat begon een ander deel van de ontvangers flink te irriteren, waardoor er ook berichtjes verschenen als ‘stop met deze berichtgeving, we weten het nu wel’. Ploink, ploink, ploink. Ik schat in dat er inmiddels 40 berichtjes in mijn mailbox stonden. Daar kwam de derde variant ‘Stop met te zeggen dat we moeten stoppen, dat heeft geen zin’. Ook die variant werd op creatieve en soms wat brute wijze door meerdere mensen herhaald.

‘Grappig dat we kennelijk allemaal aan het werk zijn op zaterdagochtend’ typte een frisse medewerker zonder ochtendhumeur.

De rest van de dag druppelden er nog wat berichtjes binnen, de dag erop ook. En toen was de bui overgedreven. Ik heb ze niet meer geteld. De bruid zweeg in alle talen.
Overigens heb ik nog wel proberen uit te vissen wat de relatie was tussen de enorme groep mensen die zij aangeklikt had  en hoe ik daarin terecht was gekomen. Geen idee…

CC-en en reply-to-all, wat een fenomeen! Jaren terug leden wij ook onder deze mailboxterreur, tot we met elkaar afspraken het niet meer te doen. Je vragen en klachten te poneren bij de rechtmatige eigenaar en verder elkaar niet lastig te vallen. Wat een verademing was dat!

Lieve bruid, ik heb zonder erg je emailadres en de adressen van al je vrienden gewist, maar eh.. je stond er leuk op!

© Wilma van Esch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten