woensdag 27 september 2017

Ik snap het wel, dit. Maar toch...

Het herfstzonnetje verwarmt het park. Overal zijn mensen.  In de verte komt een bejaarde man aanlopen met een klein wit hondje aan de lijn.  Voor me huppelen twee meisjes van een jaar of 9. 'Oh, wat een schattig hondje!!!', roepen zij luidkeels. Toevallig, dat dacht ik ook!
De oude man straalt. Hij stopt. 'Je mag hem gerust aaien', zegt hij, 'hij doet niets'. De meisjes staan stil en kijken van de man naar het hondje. 'Nou meneer', zegt het ene meisje, 'ik mag van mijn moeder niet praten met vreemde mannen met hondjes zoals u'.  En even vrolijk huppelen de twee weer door. De man kijkt me niet aan, richt zijn blik op zijn hondje. Ik wandel door…

Ik ken de man niet, zijn hondje, de meisjes, de moeders van de meisjes ook niet. 
Ik snap het wel, dit. Maar toch…


©Wilma van Esch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten